Een spel maakt veel gevoelens los. Een goed ontworpen spel zorgt dat we door blijven gaan het is makkelijk genoeg om in te stappen maar een uitdaging om volledig onder de knie te krijgen en uit gespeeld te geraken. Bij flow gaat het om de combinatie en het juiste evenwicht tussen de moeilijkheidsgraad en de vaardigheden van de persoon. Frustratie slaat toe als de speler nog niet over de vaardigheden beschikt om de uitdaging aan te gaan of op te lossen. Verveling ligt op de loer wanneer het spel te makkelijk is en geen of weinig uitdaging biedt voor de speler.
Gamification gaat niet om het controleren en sturen van je doelgroep. Gamification moet hun ervaring verrijken en ze helpen om hun doelen te bereiken. En als ze dat doen dan profiteer jij daar ook van. Daarom is het belangrijk om de drive de intrinsieke motivatie van je doelgroep te vinden en daar op in te spelen. Een handig model hiervoor is het Bartle player types model. Wil je doelgroep socializen exploren achieven of killen br a href http: www.marketingfacts.nl berichten wat is gamification nou eigenlijk target blank Ref a
Lees hier meer over onderzoeksvragen en methodes tijdens de les en over besturing videospel zorgt voor bewegen in eindhoven.
Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...
Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!