Mensen spelen van nature graag spelletjes een tijd lang werd dit gedaan op een computer of een spelconsole. Als kind ben je al bezig met spelletjes spelen en op een latere leeftijd kom je meer in de realiteit en vlucht je door het spelen van een spel. Als volwassen persoon wordt er verwacht overal serieus mee om te gaan maar spelen van spelletjes blijft op vele mensen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefenen. br br Met de huidige technologie bijna iedereen heeft een smartphone met camera gps en allerlei andere sensoren en die technologie vormt de basis van gamification. Een goed voorbeeld is Foursquare door in te checken op een locatie krijg je punten en kan je badges winnen. Een normaal proces ik ben hier is tot een spel gemaakt omdat je punten krijgt. De uitdaging zit in het feit dat je meer punten dan je vrienden krijgt zodat je de winnaar bent. Met behulp van gamification komen er steeds meer apps die iets voor elkaar proberen te krijgen.
Gamification gaat niet om het controleren en sturen van je doelgroep. Gamification moet hun ervaring verrijken en ze helpen om hun doelen te bereiken. En als ze dat doen dan profiteer jij daar ook van. Daarom is het belangrijk om de drive de intrinsieke motivatie van je doelgroep te vinden en daar op in te spelen. Een handig model hiervoor is het Bartle player types model. Wil je doelgroep socializen exploren achieven of killen br a href http: www.marketingfacts.nl berichten wat is gamification nou eigenlijk target blank Ref a
Lees hier meer over website optimalisatie houd het simpel en over educative games en de werking daarvan.
Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...
Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!