Als je meerdere gamification technieken in n omgeving gaat toepassen zul je meer aandacht moeten besteden aan het daadwerkelijke gamification design. Dan krijg je net als game ontwikkelaars te maken met aspecten als Flow de juiste balans van speltechnieken en het verhaal. Een website waar lukraak spelelementen op geplakt zijn zonder dat het aansluit op de intrinsieke motivatie van de gebruiker zal niet tot motivatie maar frustratie leiden.
Spelers zijn over het algemeen zeer betrokken bij de games die ze spelen. Die betrokkenheid of engagement is in het onderwijs n van de grootste uitdagingen. Om studenten gemotiveerd te krijgen om de stof tot zich te nemen en om ze betrokken te houden tot het einde is niet gemakkelijk. Juist op dat punt kunnen onderwijsinstellingen en bedrijven in educatie leren van games. Misschien is educatie wel het vakgebied waar de meeste winst te behalen valt met Gamification gezien de grote paralellen die er bestaan tussen leren en gamen. Waar het bij games vaak draait om het uitspelen van Piet van den Boer www.pietvandenboer.nl 14 levels het overwinnen van obstakels en het verwerven van bepaalde skills draait het in educatie vaak om progressie naar de volgende klas het halen van tentamens en het verwerven van kennis en competenties.
Lees hier meer over games maken het verschil voor gedragsverandering en over onderzoeksvragen en methodes in het basis onderwijs.
Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...
Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!