De mate waarin je gamification toepast kan sterk verschillen. Hele kleine en simpele gamification technieken kunnen al voor een groot resultaat zorgen. Denk bijvoorbeeld aan de Linkedin progress bar. Een balkje op je Linkedin profiel dat aangeeft hoeveel procent van je profiel is ingevuld. Als je nog maar op 25 zit is dat toch frustrerend Linkedin erkent dat en geeft je direct tips hoe je je status kunt verhogen.
Gamification gaat niet om het controleren en sturen van je doelgroep. Gamification moet hun ervaring verrijken en ze helpen om hun doelen te bereiken. En als ze dat doen dan profiteer jij daar ook van. Daarom is het belangrijk om de drive de intrinsieke motivatie van je doelgroep te vinden en daar op in te spelen. Een handig model hiervoor is het Bartle player types model. Wil je doelgroep socializen exploren achieven of killen br a href http: www.marketingfacts.nl berichten wat is gamification nou eigenlijk target blank Ref a
Lees hier meer over effectiviteit en acceptatie van gamification in het basis onderwijs en over gamification technieken in eindhoven.
Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...
Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!