Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Top!
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Ik vraag ze wel een email te sturen naar werken@hulan.nl
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Komt goed!
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Kun je daar wat mee?
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
En ze moeten ook van games houden ...
Messages
Now
Priscilla Gijsberts
📷 Kijk deze foto van mijn kat
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Iemand met verstand van front-end development en Unity
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
We zoeken sws een creatieve programmer,
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Haha!
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Als jij wat technische termen opnoemt zal ik er een bericht van maken ;)
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Lijkt me een goed idee.
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Ja
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Aangezien we nieuwe mensen nodig hebben, zullen we een nieuwe adverentie plaatsen voor een programmeur?
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
He Rob,

Playful design en de gedragsstroom daarvan

Playful design is geen volledige speelervaring hier worden slechts onderdelen van spelen games gebruikt. Echter er is geen concreet doel en specifieke regels of beperkingen die het een game maken. Het draait vooral om het fun element. Een voorbeeld hiervan zijn de piano stairs die zijn ontwikkeld voor een project van Volkswagen. In dit project genaamd The fun theory werden consumenten gevraagd hoe zij dachten dat positief gedrag zoals het nemen van de trap in plaats van de roltrap bevorderd kon worden door het leuker te maken. E n van de inzendingen betrof een trap die eruit ziet als een piano en daadwerkelijk geluid maakt als er iemand overheen loopt. Toen het idee daadwerkelijk werd uitgevoerd bleken veel mensen in eerste instantie inderdaad de trap te nemen. Er zat voor hen echter geen doel aan of specifieke regels of beperkingen. Het is daarom een voorbeeld van playful design.

en de gedragsstroom daarvan

Zo voelen mensen een grote voldoening bij het lopen van een marathon en vooral bij het behalen van de finish. Bij het spelen van een game zoals Fifa 2013 voelen spelers ook voldoening maar in kleinere mate. Het verschil is echter dat bij een dergelijke game er continu kleine shots met dopamine worden afgevuurd doordat er telkens weer kleine uitdagingen en prestaties worden aangeboden waardoor de spelers voldoening voelen. Games kunnen er dus voor zorgen dat mensen zich goed voelen door continu uitdagingen te cre ren en hen een gevoel van prestatie en voldoening te geven. Echter vaak bestaat het grootste deel van het spelen van een game uit falen. Immers het duurt even voordat de speler voldoende skills heeft om een bepaald level te behalen. Daarom is het van belang om de uitdaging voldoening cyclus niet te lang te maken. Zodra er weer een shot dopamine wordt afgevuurd kan de speler er weer even tegenaan.

Meer over Toepassingen van gamification

Lees hier meer over toepassing van gamedenken en gametechnieken tijdens het leren en over toepassingen van gamification tijdens de les.

Waar we zoal mee bezig zijn ...

Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...

Skillo
Dress Up

Laatste updates

Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!

Tweet