Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Top!
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Ik vraag ze wel een email te sturen naar werken@hulan.nl
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Komt goed!
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Kun je daar wat mee?
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
En ze moeten ook van games houden ...
Messages
Now
Priscilla Gijsberts
📷 Kijk deze foto van mijn kat
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Iemand met verstand van front-end development en Unity
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
We zoeken sws een creatieve programmer,
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Haha!
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Als jij wat technische termen opnoemt zal ik er een bericht van maken ;)
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Lijkt me een goed idee.
Messages
Now
Rob Hulsen @ Hulan chat
Ja
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
Aangezien we nieuwe mensen nodig hebben, zullen we een nieuwe adverentie plaatsen voor een programmeur?
Messages
Now
Jeffrey Lanters @ Hulan chat
He Rob,

Playful design voor meerdere spelers

Playful design is geen volledige speelervaring hier worden slechts onderdelen van spelen games gebruikt. Echter er is geen concreet doel en specifieke regels of beperkingen die het een game maken. Het draait vooral om het fun element. Een voorbeeld hiervan zijn de piano stairs die zijn ontwikkeld voor een project van Volkswagen. In dit project genaamd The fun theory werden consumenten gevraagd hoe zij dachten dat positief gedrag zoals het nemen van de trap in plaats van de roltrap bevorderd kon worden door het leuker te maken. E n van de inzendingen betrof een trap die eruit ziet als een piano en daadwerkelijk geluid maakt als er iemand overheen loopt. Toen het idee daadwerkelijk werd uitgevoerd bleken veel mensen in eerste instantie inderdaad de trap te nemen. Er zat voor hen echter geen doel aan of specifieke regels of beperkingen. Het is daarom een voorbeeld van playful design.

voor meerdere spelers

Een spel hoeft zich niet slechts op n type speler te richten. De MMORPG World of Warcraft waar Bartle zijn typologie op heeft gebaseerd voorziet voor elk van deze vier typen in een uitgebreide gameplay. Het doel van het segmenteren is echter het besef dat er verschillende typen zijn en dat elk van deze typen een eigen aanpak vereist. Wanneer een keuze is gemaakt kan het gamified systeem effectiever worden ontworpen voor deze specifieke spelers.

Meer over Toepassingen van gamification

Lees hier meer over het spectrum van gamification op de high tech campus en over wat betekent gamification voor gepersonaliseerd leren binnen handbereik.

Waar we zoal mee bezig zijn ...

Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...

Skillo
Dress Up

Laatste updates

Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!

Tweet