Serious Games voor het Onderwijs

Spelenderwijs leren is de ideale manier voor kinderen én volwassenen. Onze educative games bieden een vernieuwende manier om lesstof over te brengen en leerlingen en studenten te motiveren. Wij zetten de nieuwste gamification technieken in voor onze serious games. Zo motiveren we jong en oud om iets te leren, of juist af te leren. Telefoon, tablet of juist op je Chromebook, onze serious games draaien op elk device.

Onze Expertise

We focussen ons zowel op het onderwijs met onderwijs games zoals Asgaard Saga en Albeda Apotheek Game. Onze spelers gaan van jong tot oud en van primair onderwijs tot praktijkonderwijs, universitair en beroepsonderwijs. Voor elke doelgroep en elk niveau hebben we een gamification toepassing. Zo zetten we gamification in op de basisschool met ons EXOVA platform. Terwijl we voor de pizzabezorgers van Domino’s gamification juist ingezet hebben om verkeerd gedrag in het verkeer af te leren.

Asgaard Saga

Online Dyslexie Spel

In Asgaard Saga ben je een jonge, maar vooral dappere, krijger die jouw volk moet helpen! Door een grote storm is veel van jouw stad verwoest. Durf jij het aan om in deze role-playing-game op avontuur te gaan?

We hebben Asgaard Saga samen ontwikkeld met De Lerende Mens, Berkel-B en in samenwerking met prof. dr. Harold Bekkering hoogleraar sociaal-cognitieve neurowetenschappen aan het Donders Instituut voor Hersenen, Cognitie en Gedrag van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Het doel van deze serious game is om kinderen te motiveren ook thuis flink wat 'leeskilometers' te maken en te oefenen. Gemaakt als serious game voor de behandeling van dyslexie. Inmiddels is Asgaard Saga ook geschikt gemaakt voor ondersteuningsniveau 2 en 3.

Gepersonaliseerd Leren met EXOVA

Samen met EXOVA hebben we een platform ontwikkeld waar spelend en ontdekkend leren centraal staat. Basisschoolleerlingen en -leerkrachten gebruiken ons platform om de digitale leerlijnen aan te bieden. Natuurlijk worden deze gecombineerd met concrete materialen in de echte wereld. Waarom? Kinderen zijn van nature nieuwsgierig. Ze worden blij van verwondering en ontdekking. Wij noemen dat spelend leren en willen voor iedere leerling het onderwijs zo persoonlijk en avontuurlijk mogelijk maken.

Open Dag Quest

De oplossing van Hulan om een evenement interactief en digitaal te maken!

Staat er bij jou een congres, festival, of een andere bijeenkomst op de planning? Dan is dit dé manier om een positieve impact te hebben op de bezoekers. We stellen een digitale gepersonaliseerde plattegrond samen waar de bezoekers met hun avatars doorheen kunnen lopen. Een Open Dag Game vervangt niet de beleving van een fysieke open dag.

Toch willen we met deze blended-mix tussen echte foto’s en filmpjes in een game-omgeving ervoor zorgen dat de speler een goed beeld krijgt van de locatie en sfeer. Samen kunnen we hier natuurlijk allerlei leuke en spannende extra’s aan toevoegen. Een dansende gorilla naast de friettent? Dat kan gewoon! De spelers kunnen zelf de locaties ontdekken maar ook communiceren met andere spelers, onderhandelen, video’s bekijken of punten scoren met leuke minigames en andere opdrachten. We kunnen het zo bont maken als dat onze fantasie het toelaat!

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Ben je benieuwd naar wat er nog meer mogelijk is? We hebben nog veel meer projecten die we je graag laten zien! Vraag gerust meer informatie of een demo aan. Dan zetten wij de koffie alvast klaar!