Onder games worden spellen verstaan met een concreet doel regels en beperkingen. Serious Games zijn hiervan een subcategorie met als belangrijkste kenmerk dat het volledige games zijn met een centraal doel dat buiten de game valt. Dat kan het opleiden van piloten zijn middels een flight simulator game of het opleiden van artsen en chirurgen middels de medische simulator Pulse.
Het grootste deel daarvan wordt nog besteed aan console games 43 maar mobiel groeit hard: Met een stijging van 35 ten opzichte van vorig jaar maken mobiele games nu 18 van het totaal uit. Social games zijn op dit moment goed voor 9 van de game omzet. Alhoewel mobiele games nog geen 1 5 deel van de totale markt uitmaken op dit moment is in de tijdsbesteding op mobiele apparaten goed te zien dat mobiel gamen steeds belangrijker wordt. Volgens het Flurry Five Year Report uit 2013 besteden Amerikaanse Android en iPhone gebruikers meer dan 2 5u per dag aan Apps. 32 daarvan besteden ze aan games slechts 18 aan Facebook
Lees hier meer over wat betekent gamification om nieuwe colegas in te werken en over website optimalisatie houd het simpel.
Een aantal van onze projecten waar we mee bezig zijn, kijk hier meer ...
Vergeet ons niet te volgen op Facebook, Twitter en LinkedIn! Lees hier alle updates!