Een mobiele game om het WK Volleybal 2022 te promoten
Volley Runner
Hoe bereik je nieuwe fans? Het is in Nederland, zelfs als het gaat om wereldkampioenschappen, een uitdaging om voor andere sportevenementen net zoveel aandacht te generen als voetbal. Voor het WK Volleybal 2022 bedachten we samen met de Nederlandse Volleybalbond, de gemeente Rotterdam, de provincie Gelderland en Techonomy een creatieve oplossing: Volley Runner.
Volley Runner was een mobiele game waarin spelers door verschillende, herkenbare speelsteden renden, volleyballen verzamelden en spannende uitdagingen voltooiden om zo de hoogste score in de ranglijsten te behalen. Hier waren tevens meerdere prijzen mee te winnen. Het spel diende als een interactieve en betrokken manier om het WK Volleybal 2022 onder de aandacht te brengen.
Voordat we de diepte in duiken
Volley Runner in het kort
Hulan heeft een passie voor het creëren van inspirerende, boeiende en effectieve spel- en leerervaringen. We combineren serious games, gamification principes, geavanceerde technologieën en andere innovatieve benaderingen zoals virtual en augmented reality om leren en ontwikkelen naar een hoger niveau te tillen. In samenwerking met Nevobo en met behulp van de onderstaande kernpunten wisten we de Volley Runner te realiseren.
Wereldwijd verbinden
Spelers van over de hele wereld speelden Volley Runner en ze wilden natuurlijk in het tenue van hun eigen land spelen. Volley Runner bood je de keuze om je avatar uit te rusten met het tenue van één van de 24 deelnemende landen. Zo werd elk team vertegenwoordigd, waardoor fans van over de hele wereld zich verbonden voelden.
Lokale herkenbaarheid
Elk level in Volley Runner was één van de speelsteden. Hulan maakte alle levels zelf en probeerde de herkenbare elementen van een stad zo goed mogelijk te vangen. Zo konden spelers de Euromast spotten in het Rotterdam level. Herkenbare elementen vergrootten niet alleen het plezier, maar fungeerden ook als unieke citymarketing.
Fan engagement
Volley Runner was onderdeel van een uitgebreide marketingcampagne rondom het WK Volleybal 2022. Na de lancering in de Markthal te Rotterdam waren er dagelijks kansen om prijzen te winnen. Spelers kwamen op een heel andere manier in aanraking met de sport en het WK. Door deze dynamische en interactieve aanpak maakten duizenden mensen kennis met het wereldkampioenschap.
Andere voorbeeldprojecten
Ontdek hier nog veel meer voorbeelden van verhalen waarin we onze passie voor leren, innovatie en technologie combineren. Van interactieve leerervaringen tot virtuele simulaties: deze verhalen illustreren ons vermogen om boeiende en effectieve leerervaringen te creëren die zorgen voor intrinsieke motivatie, personalisatie en een blijvende impact.
Op avontuur met Hulan
Bij Hulan mixen we games en technologie voor geweldige leerervaringen. Onze apps zijn super toegankelijk en via onze dashboards krijg je duidelijk inzicht in je progressie. Of je nu skills opdoet in een virtuele wereld of slim leert met AI, wij zorgen dat je geboeid blijft. Ontdek hoe wij leren naar een hoger niveau tillen: speels, persoonlijk en altijd vernieuwend.
Ben je benieuwd naar wat er nog meer mogelijk is? We hebben nog veel meer projecten die we je graag laten zien! Vraag gerust meer informatie of kom gezellig kennismaken. Dan zetten wij de koffie — of iets anders lekkers ;) — alvast klaar en kijken we naar het verhaal dat jij wil overbrengen!